fredag den 21. august 2015

Skriveøvelse - Den dag jeg mødte Leiff

  • Jeg vågner om natten, og der står han. Han betragter mig fra den anden ende af lokalet, og i nattens uklare mørke kunne han næsten forveksles med min midaldrende, små-demente og altid spydige nabo, Leif. Jeg klør mig i øjnene og kigger forvirret på denne her mærkværdige fætter der står dér og bare glor. Han minder mig om et væsen fra “Kirikou og troldkvinden”, en fransk animationsfilm fra slut 90’erne. Fedt, fuck - det er fedt. Jeg tænder lyset, sætter mig op og smiler lidt spørgende til min nye ven. Han burde måske hedde Leiff, med to F’er, så han ikke er til at forveksle med min nabo Leif. Leiff skiller sig virkelig ud herinde, det kan sammenlignes med de der forfærdelige facebook-opslag hvor man skal finde et 9 tal blandt en masse 6 tal - og så dele det for at få evig kærlighed og lykke. Herinde er potteplanter i robuste potteskjulere lavet af ler, her er gardiner i mørkerød, her er et par porcelænsfigurer fra min mormor - og så er der Leiff. En solid fyr lavet af mørk plastik med to røde runde.. øjenbryn?  over hans store observerende øjne og nogle stål-snore der nærmest får ham til at se lidt nysgerrig ud. Han er jo perfekt. Jeg rejser mig op, tager Leiff fra bordet foran mit vindue og placere ham ved siden af mig i min seng. Sådan mand, nu kører det fandme.
et foto af "Leiff"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar